Vukovar, 18. studeni 2021.
Prošle školske godine, i godinu prije i još godinu prije odlazili smo kao razred, zajedno, u Vukovarsku ulicu zapaliti svijeće i minutom šutnje odati počast za poginule branitelje.
Ove školske godine u tome nas je spriječila nastava na daljinu (online), pandemija korone koja nas je ostavila dva puta u samoizolaciji.
U tišini doma svoga,odali smo počast, svatko osobno.
Kako bi obilježili zadnju godinu školovanja u Drvodjeljskoj školi jednoglasno smo odlučili da Veronika nacrta Vodotoranj, simbol Vukovara.
Ovo je djelić sjećanja i neka ta sjećanja ostanu trajna.
Sa štovanjem,
4.R- drvodjeljski tehničar restaurator
Autor teksta: Svjetlana Mihelić, razrednica
Autor crteža: Veronika Šimunec, učenica
Zašto "Zlatni rez"
Zlatni rez (simbol: φ φ {\displaystyle \varphi }) je matematičko-strukturalni pojam kojeg se najčešće veže za umjetnost, jer je u povijesti umjetnosti najčešće korišten. To je način podjele neke vrijednosti s djeliteljem od približno 1,6. Poznat je i kao zlatna sredina te božanski ili zlatni omjer.
Zlatni rez je kompozicijski zakon u kojem se manji dio prema većem odnosi kao veći dio prema ukupnom. U praksi, ako želimo podijeliti nešto na taj način, podijelimo ga na 13 jednakih dijelova i onda to podijelimo u omjeru 8:5, ili ga pak podijelimo na 21 jednaki dio pa to onda u omjeru 13:8, itd. Na što se više dijelova podijeli, to smo bliži točnom zlatnom rezu, no do točnog zlatnog reza nikada se ne dolazi jer je taj broj zapravo aproksimacija (približnost), a matematička formula glasi mu:
φ = √ 5 + 1 = 1, 618 033 988 749 894 848 približno 1,6
2
Jedan od najpoznatijih hrvatskih artefakata, Bašćanska ploča*, napravljena je u približnom omjeru zlatnog reza. U Italiji postoji mnogo primjera crkava i dvoraca u toj kompoziciji. Također, na savršenom ljudskom tijelu sve je u odnosu 1:1,618033.[1]
Slika omjeri na pravcu, primjer zlatnog reza u odnosu na dužinu
Teorija zlatnog reza započeta je još u antici, a svoj procvat imala je u renesansi, kada su umjetnici i matematičari (ali i fizičari i astrolozi) tražili savršenstvo u kompozicijama poznatih struktura.
*Bašćanska ploča starohrvatski je spomenik, pisan prijelaznim oblikom glagoljice,
oko 1100. godine. Pronađena je 15. rujna 1851. godine u crkvi sv. Lucije u Jurandvoru kod Baške na otoku Krku, zahvaljujući bašćanskom kleriku Petru Dorčiću.
Spomenikom je dokumentirano darovanje zemlje hrvatskoga kralja Dmitra Zvonimira mjesnom benediktinskom samostanu. Danas se čuva u Hrvatskoj akademiji znanosti i umjetnosti, a u crkvi Sv. Lucije nalazi se njezina kopija.
Ishodi učenja
1. Definirati zlatni rez
2. Navesti broj dobiven formulom
3. Objasniti odnose dimenzija
4. Prepoznati starohrvatski artefakt
MPT - očekivanja
Učiti kako učiti
uku A.4/5.2. 2. Primjena strategija učenja i rješavanje problema Učenik se koristi različitim strategijama učenja i samostalno ih primjenjuje u ostvarivanju ciljeva učenja i rješavanju problema u svim područjima učenja.
uku C.4/5.3.Interes Učenik iskazuje interes za različita područja, preuzima odgovornost za svoje učenje i ustraje u učenju.
Informacijske i komunikacijske tehnologije
ikt A.5.2.Učenik se samostalno služi društvenim mrežama i računalnim oblacima za potrebe učenja i osobnoga razvoja.
ikt B.5.1.Učenik samostalno komunicira u digitalnom okružju
ikt C.5.4.Učenik samostalno i odgovorno upravlja prikupljenim informacijama
Osobni i socijalni razvoj
osr A.5.3. razvija svoje potencijale
|
Korelacija predmeta
- Povijest
- Matematika
Vrednovanje
- za učenje (radni listić odgovori na pitanja)
- kao učenje (procjena odgovori na pitanja)
Aktivnost je provedena kroz dva školska sata
Zadatak za D.Z. - na internet stranicama pronaći pismo glagoljice
Pišemo glagoljicom
- U sklopu predmeta Oblikovanje i nastavne jedinice Zlatni rez spomenuli smo Bašćansku ploču. Ponovili smo njeno značenje kao artefakta.
Pomoću pisma glagoljice, znakovnog pisma, odlučili smo napisati svoja imena. Prije toga stavili smo znakovno pismo ispred sebe kako bi naša imena bila toćno napisana. Prisjetimo se kako ono izgled...
*Republika Hrvatska proglasila je 2014. godine "umijeće čitanja, pisanja i tiskanja glagoljice" hrvatskim nematerijalnim kulturnim dobrom te je odredila mjere zaštite (NN 64/2014).
Ishodi učenja
1.Prepoznati pismo
2. Razviti poštovanje prema tradicijskom artefaktu
3. Razviti osjećaj pisanja znakovnim pismom
MPT - očekivanja
Učiti kako učiti
uku A.4/5.2. 2. Primjena strategija učenja i rješavanje problema Učenik se koristi različitim strategijama učenja i samostalno ih primjenjuje u ostvarivanju ciljeva učenja i rješavanju problema u svim područjima učenja.
uku C.4/5.3.Interes - Učenik iskazuje interes za različita područja, preuzima odgovornost za svoje učenje i ustraje u učenju.
Informacijske i komunikacijske tehnologije
ikt A.5.2. Učenik se samostalno služi društvenim mrežama i računalnim oblacima za potrebe učenja i osobnoga razvoja
ikt B.5.1.Učenik samostalno komunicira u digitalnom okruženju
ikt C.5.4. Učenik samostalno i odgovorno upravlja prikupljenim informacijam
|
Osobni i socijalni razvoj
osr A.5.3. Razvija svoje potencijale
osr C.5.4.Analizira vrijednosti svog kulturnog nasljeđa u odnosu na multikulturalni svijet.
Korelacija pedmeta
- Povijest
- Povijest umjetnosti
Vrednovanje
- kao učenje (procjena napisanih imena)
Učenici procjenjuju koje je ime najbolje napisano. Većina ih je zadovoljna. Razmatramo situaciju i odlučujemo koristiti Shape Collage i postaviti imena kako bi pokazali da uz malo truda i volje, sve se može!
Aktivnost je provedena kroz dva školska sata
Ali to nije sve. Radimo na projektiu "Od ideje do gotovog slova"
"Od Ideje do gotovog slova"
Projekt učenika 4.R razreda nastavlja se u sklopu predmeta Oblikovanje i pisma glagoljice. Kroz prezentaciju smo ponovili koje su zadane smjernice projekta, izraditi sliku i svitak s imenima završnog razreda drvodjeljskog tehničara restauratora šk. god. 2021./2022. Kako je navedeno u projektu pisat će se na posebnom papiru pomoću pera i tinte. Okvir ćemo dati napraviti u šk. radionici. Ostale kopije bit će u obliku svitka https://hr.wikipedia.org/wiki/Svitak
Ishodi koje će učenici ostvariti:
- pripremiti potreban materijal za podlogu i pisanje
- dati podršku učeniku pisatelju
- uokviriti papirnu podlogu (poklon školi)
- obraditi okvir (pozlata...)
Ishodi nastavnika
- kopirati i umnožiti papirnu podlogu s imenima
- zamotati kao svitak
- predati učenicima sa završnim svjedodžbama
MPT - očekivanja
Učiti kako učiti
uku B.4/5.3 3. Prilagodba učenja - Učenik regulira svoje učenje mijenjajući prema potrebi plan ili pristup učenju
ikt B.5.1. Učenik samostalno komunicira u digitalnom okruženju
ikt C.5.4. Učenik samostalno i odgovorno upravlja prikupljenim informacijam
osr B.4.2. Suradnički uči i radi u timu
Korelacija predmeta
- Povijest
- Povijest umjetnost
- Materijali
- Praktična nastava
Vrednovanje
- kao učenje (vrednuju napisano, daju mišljenje)
Tijekom pisanja imena razredni odjel budno prati slova i urednost napisanog. Prati se izrada okvira. Prikuplja zavšni materijal
Aktivnost će se početi provoditi od početka mjeseca veljače do kraja mjeseca ožujka (može se dogoditi i duže s obzirom na nepredviđene situacije)
Administrator imenika je osoba u školi zadužena za ažuriranje LDAP imenika škole tj. podataka elektroničkih identiteta u sustavu AAI@EduHr učenika i djelatnika škole.
U našoj školi administrator imenika je Tihomir Pauković, dipl. ing.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Linkovi |